MITT BOENDE

Här har vi samlat tips och information som vi tror underlättar och hjälper dig som boende hos oss.

Skriv i sökord eller använd A-ö

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö

Kunde inte hitta några sidor som startar med bokstaven Z

Hässelby Hem strävar efter att förvalta fastigheter där du som hyresgäst ska trivas under lång tid. Vi är måna om du ska ha det bra, inte bara i din lägenhet, utan även i de utrymmen och miljöer som ligger i anslutning till ditt boende, som trapphus, tvättstugor och innergårdar. Vi underhåller, rustar upp och moderniserar efter behov.

Information som gäller just din bostad och fastighet hittar du i din port, här på webbplatsen under fliken Felanmälan eller i Hässelby Hems app.

Vanliga frågor och svar FAQ

Skicka in ett personbevis från Skatteverket.

Vi är angelägna om och kommer att arbeta för att alla ska känna sig trygga i sitt boende. Det kan vara svårt för oss som fastighetsägare att påverka buller och störningar som kommer utifrån men du är varmt välkommen att besöka vårt kontor för att diskutera ärendet och det är alltid bra att vi blir informerade och medvetna om problemen. Du kan också göra en polisanmälan så att de blir uppmärksammade på problemen. Om man som hyresgäst störs av sina grannar finns det möjlighet att kontakta Störningsjouren. Telefonnumret till Störningsjouren är 08-568 214 00 och det är viktigt att man tydligt uppger vem man är, var man bor och vilka som stör.

För att få hyra ut din lägenhet i andra hand behöver du hyresvärdens skriftliga medgivande. Hur länge du får hyra ut avgörs från fall till fall.

Hässelby Hem följer Hyresnämndens praxis, vilket till exempel innebär att du har rätt att hyra ut din lägenhet till någon annan om du ska studera eller arbeta på annan ort samt vid provboende (samboförhållande).

Aktuellt för dig som hyresgäst

logotyp

Dataskyddspolicy

Copyright 2024 Hässelby Hem AB
alla rättigheter reserverade